Thursday, March 9, 2017






Translate into good indonesian


  • On behalf of the company, I was sorry to hear the death of Mr. Bambang. Although I knew he was ill, I was shocked to hear that.
                       
Terjemahan :
Atas nama perusahaan, saya menyesal mendengar kematian Bapak Bambang. Meskipun saya mengetahui bahwa Bapak Bambang sakit, saya tetap terkejut mendengar itu.

  • Mr. Bambang and I worked together at the same department at Prudential Life Insurance in Thamrin, Jakarta. I personally will never forget his immense capacity for helping other people.

Terjemahan :
Pak Bambang dan saya sama-sama bekerja di departemen yang sama di Prudential Life Insurance di Thamrin, Jakarta. Saya pribadi tidak akan pernah lupa jiwa besarnya untuk membantu orang lain.

No comments:

Post a Comment

one piece karakter

Monkey D.Luffy The Straw Hats, the Prime Figure who aspires to be the king of pirates after Shank the redhead dropped on his native island, ...